Treści pornograficzne – zwłaszcza te z wykorzystaniem przemocy czy prezentujące różnego rodzaju dewiacje seksualne, które mogą zniekształcić zdrowy rozwój psychoseksualny dziecka.
Treści prezentujące przemoc i okrucieństwo – w filmach i grach komputerowych, gdzie brutalne sceny, agresja i wulgaryzmy mogą prowadzić do desensytyzacji na przemoc i zaburzeń emocjonalnych.
Treści promujące zachowania autodestrukcyjne – takie jak samookaleczenia, samobójstwa, zażywanie używek (narkotyków, dopalaczy, alkoholu) czy wyniszczające diety, które mogą stanowić realne zagrożenie dla zdrowia i życia dziecka.
Treści dyskryminacyjne, nawołujące do wrogości lub nienawiści – mogące dotyczyć konkretnych grup społecznych, narodowościowych, wyznaniowych lub osób, co może prowadzić do kształtowania postaw nietolerancji i nienawiści.
Niebezpieczne kontakty i znajomości – obawa przed pedofilami, zboczeńcami i innymi osobami o nieczystych intencjach.
Zagrożenia dotyczące bezpieczeństwa informacji i finansów – takie jak kradzieże, oszustwa, wyłudzenia pieniędzy i danych, które mogą mieć poważne konsekwencje finansowe.
Prześladowanie, szykanowanie, krytyka, hejt – powszechne w mediach społecznościowych i na forach internetowych, co może prowadzić do problemów psychicznych, w tym depresji i lęków.
Uzależnienie od Internetu – oraz inne problemy wynikające ze spędzania zbyt dużej ilości czasu online, takie jak pogorszenie wyników w nauce, problemy ze snem i zdrowiem fizycznym.
Kontakt z sektami i innymi niebezpiecznymi grupami – które mogą manipulować dziećmi i młodzieżą.
Nieprawdziwe informacje – dla najmłodszych użytkowników Internetu odróżnienie prawdziwych informacji od tzw. fake newsów jest trudne, co może prowadzić do dezinformacji i nieprawidłowych przekonań.